خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/17 - 15:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شجاعی علی آبادی با اشاره به محاصره یمن:

کشورهای غربی نسبت به دفاع از حقوق بشر برخوردهای تناقض آمیزی دارند

نماینده مردم در مجلس گفت: سال‌هاست که مشاهده می‌شود یمن مورد محاصره سعودی‌ها قرار گرفته، اما هیچکدام از کشورهای غربی در خصوص چنین اقدام جنایتکارانه‌ای موضع نگرفته‌اند.

حسن شجاعی علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به محاصره غذایی و دارویی یمن و برخورد دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر گفت: یمن یکی از آشکارترین مصادیق برای ارزیابی حقوق بشر غربی است و وضعیت این کشور مشخص می کند که کشورهای غربی تا چه میزان پایبند به حقوق بشر هستند.



نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: سال‌هاست مشاهده می‌شود که یمن مورد محاصره سعودی‌ها قرار گرفته، اما هیچکدام از کشورهای غربی در خصوص چنین اقدام جنایتکارانه‌ای موضع نگرفته‌اند، پس این موضوع نشان می‌دهد که غربی‌ها نسبت به دفاع از حقوق بشر برخوردهای تناقض آمیزی دارند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حمله‌های غیر انسانی سعودی‌ها به افراد و محل های غیر نظامی یمن و سکوت غربی‌ها بیانگر این است که غرب از این دست اقدامات منتفع می‌شود چرا که با چپاول ثروت این ملت‌ها منافعشان تامین خواهد شد.



وی اظهار کرد: آن چیزی که قابل اهمیت بوده این است که گروه‌های مقاومت، افراد و شخصیت‌های با نفوذ جریان مقاومت برای شکست محاصره غذایی و دارویی یمن فکری بیاندیشند ضمن اینکه مجامع بین‌المللی هم بایستی به موضوع یمن ورود جدی داشته باشند تا اینکه از حصر خارج شود.



شجاعی حسن آبادی عنوان کرد: وزارت امور خارجه کشورمان نیز در سطح بین‌الملل از راه دیپلماسی به کمک مردم یمن بشتابد تا اینکه از محاصره عربستانی‌ها خارج شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 309510
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار